söndag 24 mars 2013

Hm, luktar det inte...

Hmm, vad mörkt det är. Var har jag hamnat? Jag ser ju ingenting! Vad är det som luktar? Den starka lukten tränger sig in i mina näsborrar. Hm, det luktar bekant. NEJ, säg inte att det är...
- Öppna ögon, din skithög!
Jag öppnar ena ögat försiktigt... Det var vad jag fruktade, hundskit överallt! Rummet, eller är det ett rum? Det finns inga väggar så långt ögat kunde nå, men det finns inte heller något tak eller himmel. Bara hundskit överallt och människor som står och försöker snabbt få upp hundskiten med händerna, ner i de stora mörka hålen.
- Vad står du och glor på? Fortsätt att städa!
Vadå städa? Ska jag ta upp allt hundskit? Jag kollar mig omkring, en tant med Barney's vårmode står och observerar mig. Vem är det som observerar allt?
- "Vet du... ", börjar jag fråga tanten men avbryts av att en varm, illaluktande sörja sköljs över mig.
- "DRIVER NI, ELLER"? skriker jag allt jag kan. "VAR ÄR JAG, VAR KOMMER ALL HUNDSKIT IFRÅN, VARFÖR..."
- "DU är här för att du har inte tagit upp din hunds bajs", hör jag en man säga bakom mig. Jag vänder mig om och får syn på mannen. Jag försöker att inte svimma av stanken men också av förvåningen av att Jason Segel står framför mig! "JAG däremot vägrar dem släppa ut. Jag har inte ens någon hund och har aldrig haft!"
- "Men jag har inte heller någon hund och tar alltid upp hundskit när jag går med mina kompisars hundar! Varför är jag då här?" Varför har jag hamnat här, tänker jag. Den enda gången jag inte har tagit upp efter en hund var för att den hade bajsar ute på en äng som var full av bajs, kan det vara därför jag har hamnat här?
- " Jag tror jag vet varför du har hamnat", säger jag och skrattar. "Minns du den där filmen där du spelar en snusk som inte tar upp efter..." Jag avbryts av att en ny hög med färskt hundbajs föll ner från "himmeln" på mig.
-" Om du inte får ner din vikt i hundskit i de där hållen inom 5 min får du en ny dos av färskt hundbajs på dig" , sa rösten från högtalarna och skratta hånfullt.
Jag sträcker ut handen till en av högarna. Fingrarna nuddar försiktigt bajset.
-" Jag tror att jag..." Allting blev svart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar